Július havi statisztika

2012.08.02. 22:34

Ki hinné, de ismét eltelt egy hónap. Így ismét itt az ideje, hogy egy kicsit elmerüljünk a számok világában. Üzembe is helyezem a statgépet. :-) A beosztás a júniusban már bevált formát követi, csak itt-ott csiszolgattam rajta.

Darabbér

A hónapban összesen 20 bejegyzés van az edzésnaplóban. Ebből 18 alkalom futás, 1-1 pedig úszás, illetve bringázás volt. A húsz alkalomból egy volt verseny (a Balaton-átúszás), négy futás pedig a múlt hónapi fogadkozás eredményeként létrejött "közösségi esemény" kategóriában szerepel. A múlt hónaphoz képest az összes futóalkalom száma 3-al nőtt, tehát már a hónap napjainak több, mint felében róttam a kilométereket. Ez nem is rossz, figyelemmel arra is, hogy ebben a hónapban élvezhettük az eddigi év legmelegebb időszakát, amikor hétszámra karcolgatta a napi csúcs a negyven fokot, és éjszakára is alig ment harminc alá. Emiatt futni is csak bőven naplemente után tudtam menni nem egyszer, akár egészen extrém időpontokban (pl este tíz óra). Szerintem a darabszám most már rendben volt, legfeljebb az eloszlást lehetne egyenletesebbé tenni.

A közösségi események sorában újdonság volt a már korábban is szereplő Ligetkör és Belvárosi Hegyi Futás mellett a Kedd Esti Szeánsz (tudósítás később) ami belépő volt a hegyi futás világába is.

Km számláló

Júliusban tovább nőtt a lefutott táv, méghozzá az edzések darabszámánál jóval nagyobb mértékben: a hónap folyamán összesen 216,62 km-t futottam. Ez 24%-os emelkedés júniushoz képest, ami határozottan nem rossz. :-) Mivel a múlt hónapban is szerepelt, jöjjön most is a híres Sziget-arányszám: júliusban is hanyagoltam a "bázist", mindössze 31,9 km-t tekertem a "pudingon", ami az össztáv 14,7%-a. Cserébe folytattam az alternatív útvonalak feltérképezését. :-)  

Mivel most nem turnéztam külföldön, a táv 100%-a hazai pálya volt.

A hónap leghosszabb távja az egyik hétvégi hosszú volt a maga 18,46 km-ével (valami fantasztikus élmény a napfelkeltében futni, de sajnos ritkán van benne részem...) A legrövidebb edzés címet pedig a Kedd Esti Szeánsz nyert a maga 10,02 km-ével. (És cserébe annál több szintkülönbséggel) Ez azt is jelenti, hogy júliusban nem volt 10 km alatti edzésem. 

Tempó, baby!

Az összes futóedzést tekintve az átlagtempó javult egy keveset júniushoz képest, 05:29 p/km lett. Ha leveszem a közösségi eseményeket (amelyek tempója elég kényelmes szokott lenni) akkor már egy sokkal acélosabb 05:14 körüli érték adódik. 

A legjobb tempójú edzés már egészen a hónap végén, július 30-án volt, amikor a három Ligetkört 04:39-es tempóval zúztam végig este. A leglassúbb még valódi edzés július 10-én volt 05:48-al, azt hiszem simán fáradt voltam. :-) A közösségi eseményeknél persze ennél lazábbak voltunk, ott a legráérősebb címet újfent a KESZ kapja július 31-én a maga 06:55-ös száguldásával. (De nem csak hegy volt, hanem sötét is. :-P)

Versenyek

A hónapban egy verseny volt, az sem futás: a Balaton-átúszás. (Erről írtam is itt) Nagyon kellemes, és számomra már tradicionális alkalom, nem kérdés, hogy jövőre is ott leszek, és másnak is csak ajánlani tudom.

Egyebek

A hónapban lassan, de biztosan (? :-) elkezdett megjelenni valamiféle edzésterv az eddig sem ész nélküli futkosásban: variált útvonalak, hegy vs sík, hosszú vs. rövid... és rájöttem arra is, hogy tornázni is kell, némi izomerősítési célzattal. Szóval megint lesz mire koncentrálni augusztusban. És a Nike félmaraton is közeledik :-)

Volt még egy újdonság is: a hónap elején (miután visszaszereztem az elkóborolt csomagommal együtt) kénytelen voltam lecserélni a már több éve engem hűségesen kísérő futócipőmet, mert már kezdte a tartását elveszteni... bár ez előrelátható volt, és az új valóban nagyon kényelmes, de azért kicsit most szentimentális leszek: ez volt az első cipőm, ezzel kezdődött a futókarrierem még három évvel ezelőtt (még ha nagyon komótosan is), úgyhogy emlékét jó szívvel meg fogom őrizni. :-)

Epilógus

A július megmutatta, hogy tényleg csak akarás kérdése a futás, kánikula oda, vagy ide. Persze nem minden a mennyiség, az egyenletes fejlődés fontosabb. Azért azon nem fogok megsértődni, ha nem lesz már ekkora hőség többet idén :-) (P.S. Bár már az elmúlt két napban is eléggé felkúszott a hőmérő újra...)

A bejegyzés trackback címe:

https://futolag.blog.hu/api/trackback/id/tr914689608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása